Zmiany w TVP: mniej misji, więcej powtórek


"Rzeczpospolita": W telewizji publicznej zapowiadają się poważne zmiany. Będzie m.in. mniej premier i "programów misyjnych", a kilkaset osób w spółce ma stracić pracę - wynika z planu restrukturyzacji, który telewizja przekazała Ministerstwu Skarbu.

Audycje muzyczne, historyczne, informacyjne - w czwartek rusza, tworzone przez niepełnosprawnych, internetowe radio IN. Organizowany przez Caritas projekt wspierają m.in. prezydentowa Maria Kaczyńska i b. szef radiowej Trójki Krzysztof Skowroński. Były redaktor naczelny "Wprost" Stanisław Janecki pełni od wczoraj obowiązki zastępcy dyrektora Programu 1 Telewizji Polskiej ds. publicystyki. Zajął miejsce Anity Gargas. W regionach dotkniętych przez powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi.



W jesiennej ramówce TVP 2 ma się znaleźć program dziennikarza "Gazety Wyborczej" Adama Wajraka pt. "Zwierzaki Wajraka". Piotr Frydryszek, długoletni prezes publicznego poznańskiego Radia Merkury, zamierza odejść ze stanowiska z końcem kadencji, która upływa 15 kwietnia. Podtopione redakcja "Polski Gazety Krakowskiej" i budynek z redakcją "Kroniki Beskidzkiej" w Bielsku-Białej, niedziałające serwery - lokalne media w tych dniach nie tylko pracują przez całą dobę, by informować o powodzi, ale same borykają się z jej skutkami.

Izrael wezwał szwedzki rząd do potępienia kontrowersyjnego artykułu w sztokholmskiej gazecie. Szwedzi odmawiają, powołując się na wolność prasy.

- W każdym normalnym, kraju autorzy tak głośnego filmu byliby królami życia z powodu sukcesu. A my mamy do czynienia z medialną nagonką o znamionach linczu. Skalę tej wścieklizny i jazgotu można określić tylko jednym mianem: "Pruszków rządzi" - mówi w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Jan Pospieszalski. Grupa o2 uruchomiła serwis społecznościowy Kumple.pl.

Nakładem Ginza Media Group, wydawcy dwumiesięcznika lifestylowego "Existence", ukaże się polska edycja magazynu piłkarskiego "FourFourTwo". Zgodnie z zapowiedziami prasowymi, koncern medialny Axel Springer przejął tytuły z rosyjskiego portfolio grupy wydawniczej Gruner + Jahr. Po trzech kwartałach br. TVN ma większe przychody (1,44 mld zł, wzrost o 11 proc.), ale mniejszy zysk netto (141 mln zł, spadek o 49 proc.) niż w tym okresie ub.r. Spółka zapowiada przejęcie kolejnych udziałów w platformie N i rychłe wyhamowanie spadków na rynku reklamowym.



Niemiecki dziennikarz współpracujący z redakcjami tygodnika ”Spiegel” i dzienników ”Südkurier” oraz ”Die Welt” jest podejrzewany o umieszczanie w swoich tekstach zmyślonych cytatów. W sylwestra Radio Zet nada dwa pasma programowe z placu Konstytucji w Warszawie, gdzie wieczorem odbędzie się impreza noworoczna. Największym zaufaniem Polaków cieszą się telewizje – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS.

TVP wycofuje się z ponadlimitowych zwolnień


Telewizja Polska nie przekroczy limitu 403 osób objętych zwolnieniami grupowymi. Dodatkowa lista zwolnień została w piątek wycofana.

"Fakt" ma przeprosić Dodę


"Fakt" (Axel Springer Polska) ma przeprosić Dorotę Rabczewską (Dodę) za naruszający jej dobra osobiste artykuł z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" oraz zapłacić jej 30 tys. zł – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Międzynarodowa konferencja Press Euro 2012


Miesięcznik "Press" organizuje - już po raz drugi - międzynarodową konferencję Press Euro 2012. W ubiegłym roku konferencja odbyła się w Poznaniu. Tym razem miejscem konferencji będzie Gdańsk.

Tymon Tymański w radiu Roxy FM


"Trójmiasto nocą" – to tytuł autorskiego programu Tymona Tymańskiego, którego pierwszy odcinek pojawi się dziś w radiu Roxy (Agora SA).

Wielka fuzja dzienników - Pilch podjął decyzję


Pisarz Jerzy Pilch, publikujący felietony w "Dzienniku" (od 17 sierpnia wydawanym przez Infor Biznes, wcześniej Axel Springer Polska) i w jego dodatku "Kultura", pożegna się z gazetą. Nie znajdzie się tym samym w nowym projekcie tworzonym na bazie "Dziennika" i "Gazety Prawnej", który zadebiutuje 14 września.

Gwiazda telewizyjnej Dwójki odchodzi z pracy


"Fakt": Telewizja Polska nie przedłużyła kontraktu z Moniką Richardson. Gwiazdorski kontrakt opiewał na sumę 30 tys. zł. za miesiąc.

Wróżki w Mango 24


W kolejnym kanale Grupy TVN pojawiło się pasmo ezoteryczne "Kosmica TV" - od czerwca emituje je telesprzedażowy kanał Mango 24.

"Życie Warszawy" szuka czytelników w galeriach handlowych


Dziennik "Życie Warszawy" (Presspublica) promuje się w trzech warszawskich galeriach handlowych, publikując informacje na monitorach.

Dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia odwołana


Zarząd Polskiego Radia odwołał wczoraj ze stanowiska dyrektor Agencji Reklamy Teresę Ziółkowską.

Ballack zagra w reklamach, a nie na mundialu


Reklamodawcy nie rezygnują z niemieckiego piłkarza Michaela Ballacka, mimo że nie wystąpi on na mundialu w RPA.

1000 zdjęć w Portalu Historycznym PAP


O ponad tysiąc, w większości nieznanych dotąd, fotografii obrazujących polską historię XX wieku wzbogacił się działający od roku Multimedialny Portal Historyczny PAP www.11listopada1918.pl. Pierwsza część nowego zbioru jest już dostępna dla internautów. W ciągu najbliższych dni portal zmieni także swoją domenę na historia.pap.pl.

Będzie proces za korupcję w TVP


Prokuratura Apelacyjna w Białymstoku w piątek skierowała do sądu akt oskarżenia w związku z przypadkami korupcji przy produkcji programów telewizyjnych. Zarzuty dotyczą m.in. przyjęcia łapówek od zewnętrznego producenta audycji telewizyjnych w suwalskiej redakcji TVP Białystok.

Straty w TVP mogły wynieść 20 milionów


"Dziennik Gazeta Prawna": Prokuratura sprawdzi, czy za rządów Farfała doszło do finansowych nadużyć w TVP.

Znana aktorka użyczyła głosu kampanii społecznej


Agencja reklamowa Albert Lumberjacker przygotowała spot zachęcający do przekazania 1 proc. podatku na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Dziennikarze TVP Warszawa rozważają protest


Budżet warszawskiego oddziału Telewizji Polskiej w przyszłym roku będzie prawdopodobnie o ponad jedną trzecią niższy niż w br. M.in. z powodu zmniejszenia pensji dziennikarze ośrodka w ramach protestu chcą w okresie świątecznym odmówić pracy dla "Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego".

Ruszyły zwolnienia w TVP; ocaleje tylko 6 osób


Na mocy decyzji p.o. prezesa TVP Piotra Farfała rozpoczęły się grupowe zwolnienia w telewizji publicznej - czytamy w serwisie dziennik.pl.

Nowy prezenter TVP 1


Marcin Mańka dołączy do grona prezenterów redakcji oprawy i promocji TVP 1.

Nowy kierownik "Teleexpressu"


Krzysztof Karwowski został pełniącym obowiązki kierownikiem redakcji "Teleexpressu" w TVP 1.

Kukiz z programem w TVP1


W jesiennej ramówce Programu 1 Telewizji Polskiej zadebiutuje program publicystyczny "Koniec końców". Poprowadzą go redaktor naczelny kwartalnika ”44 / Czterdzieści i Cztery” Marek Horodniczy i lider zespołu Piersi Paweł Kukiz.

Dąbrowska odchodzi z "Dziennika Gazety Prawnej"


Zuzanna Dąbrowska, szefowa działu kraj w ”Dzienniku Gazecie Prawnej” (Infor Biznes), rozstaje się z redakcją.